Naše technika
|
Rok výroby | 1952 | Motor | benzinový,4 taktní, spodem řízený |
Délka | 8600 mm | Vrtání | 80 mm |
Šířka | 2100 mm | Zdvih | 115 mm |
Výška | 2600 mm | Kompresni poměr | 1:5,82 |
Rozchod vpředu | 1580 mm | Výkon motoru | 51,4 kW (70k) při 3000 ot/min. |
Světlost vozidla | 250 mm | Uspořádání válců | v řadě |
Pohotovostní hmotnost | 4210 kg | Max.otáčky | 3500 ot/min. |
Nosnost vozidla | 2000 kg | Spotřeba | cca 26 l/100 km |
Celková hmotnost | 6210 kg | Spotřeba oleje | cca 0,3 l |
Podvozek | Praga RN | Chladič | lamelový |
Nejvyšší rychlost | 80 km/h | Počet rychlostí | 4 vpřed,1 zpět |
Nejmenší průměr otáčení | 17 m | Počet míst k sezení | 3-3-3 |
Spojka | suchá,jednodisková | Zadní náprava | kuželové ozubení Gleason |
Stoupavost | 25% | Přední náprava | pevná,kovaná |
Nožní brzda | hydraulická | Obsah pal. nádrže | 102 l |
Ruční brzda | mechanická | Olej v mot.skříni | 12 l |
Elektrická výzbroj auta | 12V | Olej v zadní nápravě | 7,5 l |
Regulace zážehu | automatická,ruční | Brzdová kapalina | 0,6 l |
Obsah chladícího okruhu | 25 l | Obsah válců | 3468 cm3 |
Olej v převodové skříni | 3 l | ||
Olej ve skříni řízení | 0,75 l | ||
Na automobilovém podvozku je provedena nástavba umožňující přepravu
úplného hasičského
družstva a příslušenství, potřebného k zásahu.
Nástavba je rozdělena na kabinu a prostory pro
uložení
příslušenství. Všechny tyto prostory jsou zakryty karoserií a
vozidlo tvoří kompaktní celek.
V kabině automobilu jsou sedadla s
čalouněnými opěradly. Pod sedadly je úložný prostor, kde jsou
uloženy např. helmy, pásky a atd. Kabina má dvoje dveře se spouštecími okny z každé strany kabiny,
umožňující snadné vystupování
a nastupování. Automobil je vybaven přenosnou motorovou
stříkačkou, která je
umístěna v prostoru přístupném zadnímy dveřmi. Je uložena na sklopných
kolejničkách. Prostor pro stříkačku je řešen tak, aby v něm v případě potřeby
bylo možno
přepravovat zraněnou osobu uloženou na nosítkách. Zadní stěna vozidla je
opatřena sklopnými
stupačkami pro výstup na střechu vozidla. Ta je ohrazena a upravena
pro uložení příslušenství, které
se pro své rozměry nevejde do nástavby. Dále
jsou na přední části střechy namontovány dva
výstražné světelné majáčky a
reproduktor, v zadní
části jeden a po
pravé přední straně přenosný
světlomet.
Hmotnosti |
základní bez PHM |
pohotovostní |
|
168,5 kg |
189,5 kg |
||
Rozměry |
délka | šířka | výška |
922 mm | 603 mm | 835 mm |
Čerpadlo | Jmen.výkon | ||
při dopravní výšce | 0,8 Mpa | 1,2 Mpa | 0,8 Mpa |
a sací výšce | 0,015 Mpa | 0,015 MPa | 0,075 MPa |
Jmenovité otáčky | Počet sacích hrdel 110 | Počet výtlačných hrdel 75 | Největší sací výška |
3500 ot/min. | 1 | 2 | 7,5 m |
Motor | ŠKODA 981 (Octavia Super) |
Počet válců |
Vrtání |
zdvih |
Obsah válců |
4 |
72 mm |
75 mm |
1221 cm3 |
||
Kompresní poměr | Výkon | Obsah nádrže | Spotřeba | Nejmenší tlak mazacího oleje | |
7,5 | 25,7kW,3000ot/min | 23 l | 11,5 l/hod. | 0,08 MPa |
Dvoukolová motorová stříkačka DS 16
V současnosti se snažíme uvést
tuto stříkačku do provozuschopného stavu, abychom měli i tento stroj
v
činnosti. Stříkačka dlouho stála ve zbrojnici bez jakéhokoliv provozu a
údržby, ale snad se nám to povede.
Níže uvádím převzatý popis a
informace ze stránek:
http://www.mujweb.cz/www/hasici.tynec/DS 16.htm
Historická výzbroj
V
současné době při účastech na výstavách a hasičských setkání
ukazujeme naši historickou, dříve
samozřejmě funkční techniku - jednohodinový dýchací kyslíkový přístroj CH 146 z roku
1952 a zádový
ruční hasící přístroj. Momentálně vlastníme od každého exponátu po třech kouscích. K
dýchacímu přístroji
vlstníme i původní zkušební listy, kompletní návod a osvědčení.
Dýchací přístroj z roku 1952
|
Hasící přístroj, Praga RN a kyslíkový přístroj z roku 1952
|
© made by plocca