Naše technika

 

PRAGA RN AS 16

  Naše Erenka :-)     

Druh vozidla specielní - požární pohotovostní vůz

 

<
Rok výroby 1952 Motor benzinový,4 taktní,
spodem řízený
Délka 8600 mm Vrtání 80 mm
Šířka 2100 mm Zdvih 115 mm
Výška 2600 mm Kompresni poměr 1:5,82
Rozchod vpředu 1580 mm Výkon motoru 51,4 kW (70k) při 3000 ot/min.
Světlost vozidla 250   mm Uspořádání válců v řadě
Pohotovostní hmotnost 4210 kg Max.otáčky 3500 ot/min.
Nosnost vozidla 2000 kg Spotřeba cca 26 l/100 km
Celková hmotnost 6210 kg Spotřeba oleje cca 0,3 l
Podvozek Praga RN Chladič lamelový
Nejvyšší rychlost 80 km/h Počet rychlostí 4 vpřed,1 zpět
Nejmenší průměr otáčení 17 m Počet míst k sezení 3-3-3
Spojka suchá,jednodisková Zadní náprava kuželové ozubení Gleason
Stoupavost 25% Přední náprava pevná,kovaná
Nožní brzda hydraulická Obsah pal. nádrže 102 l
Ruční brzda mechanická Olej v mot.skříni 12 l
Elektrická výzbroj auta 12V Olej v zadní nápravě 7,5 l
Regulace zážehu automatická,ruční Brzdová kapalina 0,6 l
Obsah chladícího okruhu 25 l Obsah válců 3468 cm3
Olej v převodové skříni 3 l
Olej ve skříni řízení 0,75 l

 

 Na automobilovém podvozku je provedena nástavba umožňující přepravu úplného hasičského
 družstva a příslušenství, potřebného k zásahu. Nástavba je rozdělena na kabinu a prostory pro
 uložení příslušenství. Všechny tyto prostory jsou zakryty karoserií a vozidlo tvoří kompaktní celek.
 V kabině automobilu jsou sedadla s čalouněnými opěradly. Pod sedadly je úložný prostor, kde jsou
 uloženy např. helmy, pásky a atd. Kabina má dvoje dveře se spouštecími okny z každé strany kabiny,
 umožňující snadné vystupování a nastupování. Automobil je vybaven přenosnou motorovou
 stříkačkou, která je umístěna v prostoru přístupném zadnímy dveřmi. Je uložena na sklopných
 kolejničkách. Prostor pro stříkačku je řešen tak, aby v něm v případě potřeby bylo možno
 přepravovat zraněnou osobu uloženou na nosítkách. Zadní stěna vozidla je opatřena sklopnými
 stupačkami pro výstup na střechu vozidla. Ta je ohrazena a upravena pro uložení příslušenství, které
 se pro své rozměry nevejde do nástavby. Dále jsou na přední části střechy namontovány dva
 výstražné světelné majáčky a reproduktor, v zadní části jeden a po pravé přední straně přenosný
 světlomet.


Přenosná motorová stříkačka PS12 R

PS 12 (22697 bytes)

 

Hmotnosti

základní bez PHM

pohotovostní

 
 

168,5 kg

189,5 kg

 

Rozměry

délka šířka výška
  922 mm 603 mm 835 mm

 

Čerpadlo Jmen.výkon
při dopravní výšce 0,8 Mpa 1,2 Mpa 0,8 Mpa
a sací výšce 0,015 Mpa 0,015 MPa 0,075 MPa
Jmenovité otáčky Počet sacích hrdel 110 Počet výtlačných hrdel 75 Největší sací výška
3500 ot/min. 1 2 7,5 m

   

Motor ŠKODA 981
(Octavia Super)

Počet válců

Vrtání

zdvih

Obsah válců

 

4

72 mm

75 mm

1221 cm3

  Kompresní poměr Výkon Obsah nádrže Spotřeba Nejmenší tlak mazacího oleje
  7,5 25,7kW,3000ot/min 23 l 11,5 l/hod. 0,08 MPa

 

Dvoukolová motorová stříkačka DS 16

 

 V současnosti se snažíme uvést tuto stříkačku do provozuschopného stavu, abychom měli i tento stroj v
 činnosti. Stříkačka dlouho stála ve zbrojnici bez jakéhokoliv provozu a údržby, ale snad se nám to povede.

 Níže uvádím převzatý popis a informace ze stránek:
 
                                                    http://www.mujweb.cz/www/hasici.tynec/DS 16.htm

 

Historická výzbroj

 

 V současné době při účastech na výstavách a hasičských setkání ukazujeme naši historickou, dříve
 samozřejmě funkční techniku - jednohodinový dýchací kyslíkový přístroj CH 146 z roku 1952 a zádový
 ruční hasící přístroj. Momentálně vlastníme od každého exponátu po třech kouscích. K dýchacímu přístroji
 vlstníme i původní zkušební listy, kompletní návod a osvědčení.

 

Dýchací přístroj z roku 1952

Hasící přístroj, Praga RN a kyslíkový přístroj z roku 1952

 


 

 

 

© made by plocca